دلیل کاهش شدید قیمت نات کوین چیست؟ حقوق اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری واریز شد نحوه انتقال نات‌کوین از ربات تلگرام به کیف‌ پول و فروش آن + روش استیک‌کردن یا سرمایه‌گذاری کشف و توقیف ۲۱ تن پای مرغ غیربهداشتی در مشهد | در خرید گوشت چرخ‌کرده دقت کنید  در خواست اتاق اصناف مشهد از واحد‌های صنفی برای کمک به سیل‌زدگان استان ایران خودرو محصولات هایما را گران کرد+ جدول (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار در آستانه ورود به کانال ۵۶ هزار تومان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) توزیع ۲۲ هزار تن انواع کود‌های یارانه‌ای بین کشاورزان خراسان رضوی طی سال جاری آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در خراسان‌رضوی | افزایش ۱۷ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان سودای صعود در روز‌های رکود بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد خسارت در بخش کشاورزی بر اثر سیلاب در مشهد دعوت از نیروگاه‌ها برای عرضه برق تولیدی در بورس راه‌اندازی سامانه جدید عرضه خودرو‌های برقی | شروع ثبت نام از فردا + لینک (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام حجت به طلافروشان | یک توصیه به مردم: طلای خود را از طلافروشی‌های متصل به سامانه بخرید زمان بعدی حراج شمش طلا مشخص شد + جزئیات و مشخصات شمش طلای استاندارد یکصدوشانزدهمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در مشهد برگزار شد ریزش دلار به کانال ۵۷ هزار تومان | حباب سکه چقدر شد؟ + جدول (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی فایل‌های اجاره در خیابان امام رضا (ع) مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات استاندار خراسان‌رضوی درباره تعیین میزان خسارت‌های ناشی از سیلاب در استان اعتبار ۸ هزار میلیارد تومانی بانک تعاون برای حمایت از تعاونی‌ها سهمیه سوخت کدام خودرو‌ها قطع می‌شود؟ (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) صادرات به روسیه با ریال آف‌شور | رفع تعهد ارزی صادرکنندگان چگونه انجام می‌شود؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) استاندار خراسان‌رضوی: امدادرسانی به سیل‌زدگان و انجام عملیات پیشگیرانه باید در اولویت باشد اردی‌جهنم بورس| چرا شاخص بورس در اردیبهشت نزولی شد؟ سود بانکی در بازار سیاه وام‌ها چقدر است؟
سرخط خبرها

رونق اقتصادی در گرو توجه به زائران

  • کد خبر: ۲۱۷۱۲۶
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
رونق اقتصادی در گرو توجه به زائران
در مشهد حوزه گردشگری چه در سطح محلی و منطقه‌ای، چه در سطح ملی و بین المللی، حوزه مهم و استراتژیکی است.

گردشگری در همه دنیا از جمله موضوعات مهم و استراتژیک است. با گردشگری می‌توان علاوه بر آشنایی با جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و گردشگری، طبیعت و ... با آداب و رسوم، فرهنگ، غذا، پوشش و بسیاری دیگر از مسائل آن منطقه آشنا شد و در عین حال با گردشگری، اقتصاد هم رونق می‌گیرد.

در مشهد نیز حوزه گردشگری چه در سطح محلی و منطقه‌ای، چه در سطح ملی و بین المللی، حوزه مهم و استراتژیکی است. برای جذب گردشگر از دیگر نقاط دنیا علاقه مندی وجود دارد؛ به همین دلیل روز به روز برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و معرفی نقاط بکر تاریخی نیز تلاش زیادی می‌شود.

در همین راستا، میراث فرهنگی خراسان رضوی در طول سال به معرفی جاذبه‌های گردشگری استان از تنوع گیاهی و طبیعت گرفته تا بنا‌های تاریخی، آثار تاریخی به جای مانده از تاریخ گذشته، فرهنگ، آداب و رسوم، غذا، صنایع دستی، لباس‌های محلی و حتی سبک زندگی هر شهرستان و منطقه می‌پردازد.

در محور گردشگری مشهد، حرم مطهر امام رضا (ع) و مجموعه معماری پیرامون حرم مطهر رضوی، موزه‌ها و خانه‌های تاریخی از جمله اماکن گردشگری هستند. آرامگاه فردوسی و مجموعه تاریخی توس، موزه بزرگ خراسان و مجموعه کوهسنگی، آرامگاه نادر، گنبد سبز، مجموعه تاریخی مصلای مشهد، مصلی و رباط طرق، رباط ویرانی، خانه ملک، آرامگاه خواجه ربیع، امامزاده یاسر ناصر، مجموعه چالیدره، پارک جنگلی وکیل آباد، باغ وحش وکیل آباد، سد طرق و باغ پرندگان از دیگر مکان‌های گردشگری است که مورد توجه زائران قرار می‌گیرد؛ لذا لازم است برای مشهد با چنین جاذبه‌های گردشگری زیادی، برنامه ریزی دقیقی انجام شود

 برای رسیدن به این هدف و پیش بینی حضور زائران در مشهد و امکان برنامه ریزی‌های بعدی نیاز به یک بررسی تطبیقی از نوروز۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ داشتیم. در این بررسی ورود زائران از چهار محور جاده‌ای، شخصی، ریلی و هوایی مورد توجه قرار گرفت. سال۱۴۰۲ نسبت به۱۴۰۱ از رشدی ۲۹ درصدی حکایت داشت و رقم تخمینی حضور زائران، بالغ بر ۱۰ میلیون نفر بود. از این رو سال۱۴۰۳ نیز با حضور ده میلیون نفری زائران هدف گذاری شد.

در واقع وظیفه ذاتی ستاد خدمات سفر، بالا بردن سطح آمادگی‌های استان برای ورود به سال جدید است که با استفاده از آسیب شناسی دهه آخر صفر و برپایی قرارگاه عملیاتی ستاد خدمات سفر استان در تلاشیم تا با آمادگی کامل به مسافران نوروزی خدمت رسانی کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->